Hi,

Zitat von
fhub
Interessant - könnte es sein, daß der Krypton bei so einer Mattankündigung auf irgendeinen Tastendruck des Benutzers wartet (oder einfach eine kurze Pause einlegt), und daher den folgenden Gegnerzug nicht registriert?
Franz, you are on the right track.
When the Regency gives a check, it rings five short beeps in a row. That's a delay while no input can be considered.
Suggest to update regency.lua in MessNew\plugins\chessengine\interfaces with a large enough wait (1.5s instead of 0.5 looks fine according to my tests):
Code:
function interface.select_piece(x, y, event)
if (event == "en_passant") then
sb_remove_piece(":board", x, y)
if output:get_indexed_value("1.", 8 - x) ~= 0 and output:get_indexed_value("0.", y - 1) ~= 0 then
sb_press_square(":board", 0.5, x, y)
end
else
emu.wait(1.5) -------
sb_select_piece(":board", 0.5, x, y, event)
end
end
MfG,
Eric